maandag 21 mei 2012

Lekker fietsen

Dus ik rij hier lekker op mijn fietsje in de felle zon, heerlijk warm maar toch met dat lichte briesje dat het net dat beetje extra échte lente gevoel geeft. Voor het eerst heb ik het gevoel dat de lente ook daadwerkelijk is begonnen.
Het verschrikkelijke weer de afgelopen weken heeft mij nog niet het gevoel gegeven dat voor mij het mooiste seizoen van het jaar al aan het beginnen was. Grijze lucht, harde windstoten en vieze dikke regen die het voor mij dag op dag moeilijker maakte de deur uit te gaan.
Deze ochtend was dat echter anders. Vroeg in de ochtend werd ik gewekt door het gezang van vele vogels en felle, warme zonnestralen die mijn kamer binnen kwamen. Vrijwel een van de beste manieren om wakker te worden en je te realiseren dat je de hele dag vrij hebt om hier nog een lekker van te genieten.
Ik dacht dus met volle overtuiging; mijn dag kan niet meer stuk.



Ietwat later, nog voor het begin van de avond, verschenen er donker grijze wolken en begon het "gedonder". Ook regen dat met bakken uit de hemel viel verziekte het beeld dat ik 's ochtends voorspeld had.
Toch, net voor de zon de dag vaarwel zou zeggen, liet hij zich met veel moeite nog heel even zien tussen de dikke grijze wolken. De regen die nog steeds niet volledig was verdwenen zorgde daarom voor een grote, toch wat vage, regenboog om de dag mee af te sluiten.

- Sybren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten